Pages

Top Menu

Monday, March 25, 2013

ကခ်င္ျပည္နယ္မွ သစ္ထုတ္လုပ္မႈမ်ား ေန႔ ည ရာခ်ီနယ္စပ္သုိ႔ထြက္ေန

ကခ်င္ျပည္နယ္ အင္ဘာပါမွ တ႐ုတ္နယ္စပ္ ေနာင္ေတာင္း သစ္စခန္းသို႔ ထြက္လာတဲ့ သစ္ကားမ်ား။
ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔ (KIO) ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမ လိုင္ဇာနယ္စပ္ႏွင့္ ေနာင္ေတာင္းတရုတ္နယ္စပ္မွ ေန႔စဥ္ သစ္ကားၾကီးမ်ားသည္ တိုက္ပြဲမ်ားေလွ်ာ့က်သြားခ်ိန္ ယခုလလည္ပိုင္းမွစ၍ တရက္အတြင္း ကားအစီး ရာခ်ီနယ္စပ္သုိ႔ တင္ပုိ႔ေနေၾကာင္းသိရသည္။

ဧရာ၀တီျမစ္အေနာက္ဖက္ ဆင္ဘို၊ ေဂါင္ေဂြပါ၊ ပန္ေခါန္ပါ စသည့္ နယ္ေျမမ်ားမွ သစ္မ်ားထုတ္ယူေနျခင္းျဖစ္ျပီး ကားမ်ားတြင္ သစ္တန္ ၂၀၀ ထက္မနည္းတင္ကာ အဆက္မျပတ္ နယ္စပ္တံတားမွ တရုတ္ျပည္ဘက္သို႔ တင္ပုိ႔ေနသည္ဟု လိုင္ဇာျမိဳ႕မွ သစ္လုပ္ငန္းႏွင့္ဆက္စပ္သူ ေဒသခံ မ်က္ျမင္တဦး KNG ကခ်င္သတင္းဌာန သို႔ေျပာသည္။

“လိုင္ဇာအဝင္ေပါက္ကေနျဖတ္ေနတာ ညမွာလဲ ညလံုးေပါက္သြားေနတာပဲ.. KIO ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမကေန ျဖတ္ေနတာေလ”

၎နယ္စပ္မွတဆင့္ တရုတ္ျပည္သုိ႔တင္ပုိ႔ေနေသာ သစ္ကားမ်ားသည္ KIO လိုင္ဇာလမ္း၊ ဗန္းေမာ္-အင္ဘာပါ-ေနာင္ေတာင္းလမ္း၊ ဒြမ္ပုန္ဇြမ္လမ္းမ်ားမွ တင္ပုိ႔ေနျခင္းျဖစ္ရာ ယခုခ်ိန္ အမ်ားစုသည္ ဗန္းေမာ္-ေနာင္ေတာင္းလမ္းမွ ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ အင္ပါဘာ-ေနာင္ေတာင္း တရုတ္နယ္စပ္သို႔ ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းေနေသာသစ္တင္ကားမ်ားသည္ တစ္ရက္လ်င္ အစင္း ၆၀၀ အထက္ရွိမည္ဟု အင္ဘာပါရွိေဒသခံမ်ားခန္႔မွန္းေျပာဆိုသည္။

ဧရာ၀တီျမစ္အေနာက္ဖက္ သစ္ေတာၾကီးမ်ားမွ ထုတ္ေသာသစ္မ်ားကို မိုးညႇင္းအနီးေဒသရွိ သံလမ္းဘက္မွ မလိချမစ္ (ဧရာ၀တီျမစ္) မွေမွ်ာ၍ KIO ထိန္းခ်ဳပ္ နယ္ေျမမွ ျဖတ္ျပီး တရုတ္ျပည္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု သစ္ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားမွသိရသည္။

ထိုသို႔ သစ္လုပ္ငန္းမ်ား ရုတ္တရက္ ေန႔စဥ္ တရုတ္ျပည္သို႔ မ်ားစြာတင္ပို႔ေနျခင္းသည္ KIO ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္လုပ္ကိုင္လာႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေဒသခံမ်ားေျပာဆိုသည္။

၄င္းသစ္ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ေန႔စဥ္ တင္ပုိ႔မႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သစ္ကုန္သည္မ်ားထံမွ အတည္ျပဳေမးျမန္းေသာ္လည္း မရႏိုင္ေသးေပ။

ထုိသုိ႔ သစ္မ်ားေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းမႈေၾကာင့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားသည္ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ဖံုထူထပ္လာကာ ေဒသခံမ်ား က်န္းမာေရးအတြက္ အခက္ခဲၾကဳံေတြ႕ေနရေၾကာင္း အင္ဘာပါ ေဒသခံအမ်ိဳးသမီး KNG ကခ်င္သတင္းဌာနသုိ႔ ေျပာသည္။

“ဖံုထူတာေလ ဒူးေလာက္ရွိတယ္။ အရြက္ေတြေတာင္ စိမ္းတာမရွိေတာ့ဘူး။ ေန႔ည အခ်ိန္ျပည့္ျဖတ္ေနတာပဲ အိပ္လို႔ေတာင္မရဘူး။ က်မတို႔ ျပည္သူေတြက ဖံုဘဲရွဴေနရတယ္… အဆုပ္ေရာဂါ တီဗီြေရာဂါနဲ႔ပဲ ေသေတာ့မယ္ ဘယ္လိုမွ မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး…ဖံုေတြဘဲရွဴေနရေတာ့ အဆုပ္ေဆးေတြေတာင္ ေသာက္ေနရတယ္.. ထမင္းလဲေကာင္းေကာင္း မစားရဘူး… ၅ မိနစ္ ၁၀ မိနစ္ေတာင္မျခားဘူး…. ျဖတ္ေနၾကတယ္” ဟု အင္ပါဘာေဒသခံတဦး KNG ကခ်င္သတင္းဌာန သို႔ေျပာသည္။

အဆိုပါသစ္လုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕လုပ္ကိုင္လာခ်ိန္ ဖုံထူထပ္မႈေၾကာင့္ အင္ဘာပါေဒသခံတဦး သစ္ကားတိုက္၍ ေသဆံုးသြားသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးလည္းရင္ဆိုင္ေနရသည္ဟုဆိုသည္။

ထိုသို႔ျဖစ္ပြားျပီးေနာက္ သစ္ထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္ ေလာပန္းမ်ားမွ ဖံုထူသည့္လမ္းမ်ားကို ေရမ်ားဖ်န္းေပးေနေသာ္လည္း ကား ၁၀ စင္းျဖတ္လိုက္ခ်ိန္ ၎ေရမ်ားခမ္းေျခာက္သြားျပီး ပုံမွန္ျပန္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

ဖံုထူ၍ ပတ္၀န္းက်င္ညစ္ညမ္းမႈႏွင့္ ေရမ်ားမသန္႔ရွင္းမႈေၾကာင့္ ကေလးငယ္မ်ား ရင္ၾကပ္ကာ အဖ်ားတက္၊ ဝမ္းပ်က္ေလွ်ာေရာဂါမ်ားျဖစ္ပြားေန၍  ေဒသခံမ်ားက သစ္လုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ ျပစ္တင္ေျပာဆိုေနၾကသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း သစ္ထုတ္လုပ္မႈမ်ားသည္ လမ္းေၾကာင္း ၃ ေၾကာင္းျဖင့္ တ႐ုတ္နယ္စပ္သို႔ သယ္ယူျခင္းျဖစ္ရာ ျမစ္ၾကီးနားခရုိင္-မိုးညႇင္းျမိဳ႕နယ္၊ ျမစ္ၾကီးနား-ဆြမ္ပရာဘြမ္ႏွင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ အေနာက္ဘက္ ဗန္းေမာ္-မန္စီဘက္မွ တရုတ္ျပည္ ရင္က်န္း လမ္းေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ျပီး ယခုခ်ိန္တြင္ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ဗန္းေမာ္ခရိုင္မွ တင္ပုိ႔ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ သစ္ထုတ္လုပ္မ်ားကို တရားမ၀င္လုပ္ငန္းအျဖစ္ အာဏာပုိင္မ်ားမွ ဖမ္းဆီးမႈမ်ားရွိေသာ္လည္း စင္စစ္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ အေပးအယူကအဓိကျဖစ္သည္ဟု သစ္လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္သူမ်ားက ေျပာဆုိခဲ့သည္။

သစ္လုပ္ငန္းမ်ားသည္ အစိုးရႏွင့္ KIO ၾကားတိုက္ပြဲမ်ားျငိမ္သက္လာခ်ိန္ သိသိသာသာ ထုတ္လုပ္လာျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း ေဒသခံမ်ားေျပာဆိုသည္။

www.kachinnews.com
www.burmese.kachinnews.com
www.kahcin.kachinnews.com
www.kachin-news.blogspot.com
http://www.facebook.com/Kachin-News-Group

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.